torsdag 15 september 2011

Muskots NR. 1

Jag bara skojade när jag skrev att jag INTE avundades Johan och hans ripjaktguidning. I dag ringde han och berättade att Muskots 1:a ripa blev fälld!!! Skitkul! Johan är väldigt nöjd med honom och jag VET vem som har jobbat mest med honom när det gäller fågelarbete och STOPP, så jag är otroligt glad hemifrån köksbordet och rapphönsfältet :)
Vår egen "lillkille" Sångbergets Muskot, efter ett väl utfört arbete på fjället

Muskots kullbror, Kanel, var hos mig idag på träning och han har väldigt mycket lika egenskaper som sin bror. Det är MYCKET hund att "köra" med, men matte förstår det och när jag sa till henne att tänka hingst, så förstod hon direkt (hon är hästtjej) och "tuffade" till sig och tänk, vad snabbt "pannkasköronen" kom på unge herr kryddan, Kanel :)

Rådjuret som jag åkte ut på eftersök idag hittade inte Hera och jag. Släppte sedan på Stina och Henry på samma djur utan resultat, det måste ha fått en "tusch" och klarat sig. Hittade en hårtuss och inget mer...

Må gott i den hårda blåsten!

Inga kommentarer: