måndag 26 september 2011

Glad Jägarexamenselev!

Att hålla utbildningar ger så oerhört mycket tillbaka när man får trevlig respons från sina deltagare. Vi fick detta mail av Robert som tog sin Jägarexamen hos oss under sommaren 2011. Läs berättelse om hans första skjutna älg och hans egna vapen. Tack för ett härligt "glädjemail" och ett stort Grattis till dig, Robert:)


Det är en härlig känsla när man skjuter sitt första vilt som nybliven jägare.


"Hej på er, hoppas ni har en härlig höst ute i skogarna! Jag har varit ute och jagat lite med lånad studsare utan att ens höra nån älg sedan den där oförglömliga jägarexamens-kursen hos ForsWards.
(Alla mina vänner har fått höra hur extremt duktiga ni alla på ForsWards är, och hur roligt det var att göra kursen uppe hos er.)

Jag köpte en begagnad Winchester 30-06 på Landbys och i fredags kom äntligen licensen på posten! Så det bar iväg till grusgropen med en jäkla fart för inskjutning.

Så i Lördags morse, på min första jaktdag med egen bössa kom hon smygandes till mig. En kviga som klev ut 30 meter framför mig, stirrade på mig en bra stund när jag stod där blickstilla med bössan i midjehöjd. Så bestämde hon sig nog för att hon bara såg i syne för hon vände och klev in bakom ett buskage.. Nu du tänkte jag och lyfte bössan till axeln, kliv ut på andra sidan så ska vi se om nerverna mina håller! Hjärtslagen mina måste ha hörts miltals. Men nerverna höll ihop skapligt, för 10 sekunder senare låg hon där inne bland granarna efter ett bra skott genom lungorna och en rusning på 60 meter, min första älg på min första "Riktiga" älgjaktsdag!
(Se bifogad bild)

Lycka till med jakten allihopa, vi kanske ses igen någon gång i framtiden!

MVH/ Robert Olofsson"
Robert och älgen. Hans Nr. 1!

Inga kommentarer: