tisdag 20 mars 2012

Höftkontroll och klokapselborttagning

I går efter att ha kört bil i 170 mil(Vindelälvsloppet, ni vet) var det dags för återkontroll av min höft hos min operatör. Sista dagarna har jag verkligen misskött mig och mest kört bil samt slarvat med rehabträningen. Trots detta fick jag med beröm godkänt av min läkare :) Jag är sååå lycklig!!!

Muskot skjutsade jag på Djurkliniken Ejra för att få hjälp att plocka bort klokapseln. Han har hållit så fint i tassar och klor under hela tävlingen, när vi satt oss i bilen och började hemfärden fick Muskot sitta på golvet fram för det var fullt med hund i bagaget. Då fastande han med ena klon i skenan som skjuter fram och tillbaka stolen i bilen så han fick plocka bort klohöljet... Piss å´! Vi som skulle upp på fjället och träna nu när föret äntligen är bra! Ja, ja han repade sig snabbt förra gånegn han blev skadad så jag tror på en snabb återhämtning även denna gång.

Muskots tass i bandage efter kloborttagning

Så här ser min höftled ut. Snygg värre, med en kula i keramik och färgad i blåbär och mjölk. 

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Oj då , matte och vovve , lite halvdana eller hur? Var rädda om er nu och bli rehabbade bra :-)

ForsWards Hund & Jakt sa...

Muskot och jag följs åt i rehaben så det ska bli sååå bra:)