måndag 24 september 2012

Jägarexamenselev med jaktlycka!


Linda tog sin Jägarexamen hos oss i sommar och nu har hon lyckats skjuta sin första älg. 

Grattis i massor från oss!

Läs här nedan hennes berättelse om 1:a älgen:

Hej på er!
Nu har jag varit ute i tre dagar på älgjakt, första dagen hade jag ståndskall precis nedanför mig det knaka o braka i skogen men såg den aldrig- pulsen steg kan man säga:)!

Andra dagen sköt dom två precis nedanför mig, en sprang emellan mitt och passen ovanför jag kände hur det skakade i marken- nära men en massa skog ivägen:( sen kunde det varit min tur, det va en 8-10 taggare som kom och gick i lugnan ro rakt emot mig. Jag lägger försiktigt an geväret och väntar på en bredsida, då fick den syn på mig och hoppade in i skogen. Det hade ju varit så kul att få skjuta en oxe!

Igår var det min tur!:) kom till andra passet för dagen. Jakten hade bara varit igång en kort stund då hundföraren frågar om hunden va hos mig? Det va han inte, jag står och håller koll efter hunden. Då rör det sig ca 50m nedanför mig där står hon, en stor ko. Jag lägger an och tänker på Annas ord- sikta inte för länge! PANG!! Jag sköt!!:) hon går över vägen och in i skogen, jag ringer hundföraren. Visste inte hur träffen satt. Men där låg hon (min lilla gumma);) 20m från vägkanten:) Ett skott, en hjärtträff:) En fin 30årspresent kan man säga!!:)


Inga kommentarer: