torsdag 2 februari 2012

Vorstehvalpar

Vildskinnets Aqila har nedkommit med 8 friska fina valpar efter Ormkullens Hugo-Boss. Johan och jag  besökte valpkullen och mamman på deras 3 levnadsdygn. OJ, OJ vad sugen vi blir... att ta hem en valp:) Aqila är en av de jakttikar jag är väldigt imponerad av. Har sett henne både på jakt och prov och hon är verkligen en klippa. Söker outtröttligt i ur och skur och har en otroligt fin fågelhantering.

Aquila har dessutom en kullbror, Vildskinnets Sputnik och en kullsyster, Vildskinnets Stella, som jag också träffat och sett på prov. De är av samma lugna, stabila kaliber som Aqila!!

Du som är beredd att jobba med en jaktmaskin kan ringa husse, Patric Bergström (073-051 28 01) och höra om det är någon tikvalp kvar!
Aqulia med sina små

En "bruning" vilar mot morsans lår:)

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Vad söta de är!! Jag skall ha en kull till på min lilla jaktmaskin men först i nov/dec löpet. Svårt att sälja valpar aug/sep inför jaktsäsongen. Bättre att vänta. Nu söker jag en passande hane.