tisdag 14 februari 2012

Hardrev i Getåsen i dag

Vi har gott om hare på vår jaktmark men ingen "Härahunn". Därför hade jag idag bjudit hit Olle Häggqvist på våra jaktmarker med en av sina hamilktonstövare. Jag åkte skidor på min rehabtur och hörde drevet. 1 h tapptfritt trots dagens snömängd, det må jag säga var en bra hund! Ett härligt klangfullt och hörbart skall hade han dessutom. Olle såg haren 3 ggr. men utom hagelhåll alla gånger! Nästa gång får jag ta och följa med som postare!

Vi är bekant med en norsk frilandsfotograf, Kjell-Erik Mooseid. Han har tillåtit oss att använda hans oerhört fina bilder till vår hemsida och blogg och idag börjar jag med ett smakprov på hans bilder. Han har mååånga passande bilder till vår verksamhet. Som ni förstår är dessa bilder inte tillåten till annat bruk än att titta på dem här på vår sida. Är ni intresserad av att köpa någon av hans bilder så  finns han att nå här:  http://www.norskenaturfotografer.com/medlemmer.asp?medlem=25

Tänka sig att vi har fått tillgång till hans vackra bilder. Snacka om skicklig jägare(med kameran). Tusen tack för denna fina förmån!


Harjakt


Duvhök med en ripa som byte


2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Kul med hardrev och en duktig hund. Vi skall ha rävjakt på lördag och har hyrt in 2 duktiga stövare och en grythund. Det skall bli spännande. Jag var liten med Pappa när det begav sig sist med rävjakt.

ForsWards Hund & Jakt sa...

Vad skoj det låter! Jag har aldrig jagat räv med grythund:)