måndag 6 februari 2012

Älghundsutställning i Uddeholm

Jag dömde jämthundar i Uddeholm (Värmland) i lördags. Jag blev positivt överraskad av kvalitén på dessa.

70 hundar hade jag att döma under dagen och det var 19 hanar och 17 tikar i jaktklass! Lugna trevliga hundar med bra temperament, precis som Jämthundar ska vara. Jag tycker annars att jag ser en del "örsiga" jämtar som står och flåsar och  gnäller inne i ringen - Det är INTE OK för den rasen!!

Tack till arrangörer för en väl ordnad utställning!

20 hanar i jaktklassen!

BIR och BIS tik Mottibäckens Centa
Synd att bilden inte var perfekt med tanke på "glad" svans

Snygg ryskeuropeisk laika Svänkvikens Ställa

Toppmons WIlma BIR-gråhund och BIM-hanen

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Du är domare med...Jag skall på utställning i mars med min första kull, de blir ett år utställningsdagen. Skall bli spännande och se. De ser himla bra ut.

ForsWards Hund & Jakt sa...

Alltid lika spännande med unga hundar:)