torsdag 16 februari 2012

Eftersök på älg, skog och underbar dag

I dag har jag fyllt år hela dagen och tackar alla gratulanter så mycket!

Solen sken och fjällen gnistrade denna dag till ära:)

Johan och Dan(mågen) började dagen med ett eftersök på älg. Polisen hade fått in rapporter om en halt älg. Det slutade lyckligt för alla, kon blev skjuten och det var verkligen en välgärning! Hennes högra bakben var av och totalt inflammerat och obrukbart... Vilken tur det finns jägare som kan "förkorta viltets lidande".

Eftermiddagen bestod av inventering av skogsinnehav och stormfälld skog. Vi har ett område som har blåst ner helt efter Dagmar och en gallring som behöver åtgärdas.

I dag på min födelsedag(27 år, tror jag de e!) bjöds jag på denna vackra vy, igen!
Älgkon med gammal infekterad skada på bakbenet

Fy, vad illa!

Kon

Högra sidan var helt omusklad...

Älgbetesskador på vårt skogskifte

Jaktstugan i vårsolens sken

3 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Stort gratttis till dig!! Jag fyller 25 år varje år :-)
Bra att ni kunde förkorta hennes lidande. Bra jobbat!

Anonym sa...

Grattis på 27 årsdagen Anna....

Mvh..Djerfen
Ps. tack för dom järva bilderna men lägger ja ut dom på bloggen blir ja nog svartlistad i år igen av
lapp j,,,arna... Hehe

ForsWards Hund & Jakt sa...

Ja, du bäst att behålla dina järva bilder för dig själv:)