söndag 30 oktober 2011

Jakt i södern´ och älgjakt i Jämtland

Dan & Anders på jakt med sörlänningar
Våra Jägarexamensinstruktörer och fågeljaktsguider Dan och Anders, har varit till Lidköping i södern´och jagat. 3 rådjur, 2 grågäss, 8 änder och 1 hare blev resultatet. Johan och jag förstår att de har haft trevliga dagar tillsammans med Ulf & Ulf och deras familjer. Nästa år hänger Johan och jag på igen med en ny höft och lite mindre renovering :)

Se bilder och text på Team Hindens blogg (Ulf Djerf): http://teamhinden.blogspot.com/

Älgjakt på hemmafronten
Johan har jagat både lördag och söndag med våra älghundar Granta och Tispa. Tispa skällde i 2 1/2 h innan han fick kalla in henne på grannlaget. Piss att det inte kunde hålla sig på rätt mark... Båda tikarna har jobbat bra och haft älg men det har inte ramlat någon i backen. Bättre lycka nästa gång!

Kanel
Jag har Kanel(Muskots kullbror) på besök medan familjen är på Gotland. Kanel är en trevlig kille med mycket motor och arbetsvilja. Han har inte haft förmånen att fått vara i fågel ännu, så  honom har jag tränat i stopp, inkallning och på rapphöns. Det tänker jag fortsätta med i några dagar. Återkommer med rapporter:)

Inga kommentarer: