fredag 27 januari 2012

Trevlig pointerkille här idag

Lugn-i-flogträning
I dag hade jag besök av en trevlig pointerkille som ville träna "lugn-i-flog" med hjälp av våra rappisar, inför stundande turer på fjället och alla ripor:)

Matte och hund hade en fin relation och ett hyfsat stopp redan innan vi satt igång med träningen. Efter att ha påmint grabben om att "sitt" gäller ALLTID, genom att börja med  bollar, mårdskinn, bäverskinn, och plastripor som kom "flygande" så fick matte till att fungerande sittkommando. När stoppet satt för dessa grejor gick vi över på levande fåglar och våra rapphöns. Pointerkillen var endast 15 mån, måste säga att det ser väldigt lovande ut. MYCKET jaktlust och ett bra stopp. Det ska bli kul att få vara med och följa hans och mattes fortsatta utveckling!

Höften
Åh, jag är sååå glad för att min nya höftprotes och jag börjar komma riktigt bra överrens. Jag har ena kryckan utomhus, mest för att "freda" mig från glada hundar. Vill ju inte bli ikullsprungen innan det läkt riktigt. Nästa helg ska jag döma älghundar i Uddeholm, så då gäller det att styrken börjar innfinna sig ;o)

Inga kommentarer: