måndag 9 januari 2012

Muskot hemma och sjukskriven

I går kväll fick Muskot komma hem efter två nätter på Djursjukhuset i Östersund. Vi hade verkligen tur han klarade sig med blott en bröstkorgssmäll. Punkterad lunga och ett stort blåmärke i sidan med blodfylld påse hängande på sidan. Enligt veterinären ska han läka och bli fullt återställd igen :)

Han har sovit hela natten och nästan hela dagen. Men under eftermiddagen när Karin och hennes kompisar skulle ut på en skidtur med resten av hundgänget då var han uppe och ville med! Man är väl inte sämre än man ställer upp på lite dragjobb, tyckte han :) Hundar är otroliga på att ta smärta. 

För dig som undrar så fick han inte följa på skidturen! Han la sig väldigt snabbt sedan de åkt av gården och sov igen :)

Nu är Muskot och jag sjukskriven tillsammans! Jag ligger lite före han i fart just nu :)

Skönt med matte och husses sköna ben att slappa mot


Här har dränet till lungan suttit och blåmärket syns tydligt

Ömt och stelt. Ont när han hickar och hostar...

Jag blev rejält blå också efter mina nya inopererade höftled. Den verkar ha kommit väl tillrätta i kroppen och TÄNK nu sover jag hela nätterna! Har ingen värk längre, fantastiskt!!!

Muskot och jag sympatiserar och har båda blåmärken på kroppen


En skicklig läkares jobb. 12 snygga stygn efter höftoperationen

Jag rehabar och promenerar med mina kryckor varje dag.  I går  blev det rimfrost i håret :)

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Usch vilken rivstart ni fått. Ditt sår ser mycket snyggt ut o Muskot han läker nog till o med lite snabbare. Nu kan det bara bli bättre för er. Krya på er.

Sylvia sa...

Usch vilken rivstart ni fått. Ditt sår ser mycket snyggt ut o Muskot han läker nog till o med lite snabbare. Nu kan det bara bli bättre för er. Krya på er.

Anonym sa...

Vilket gäng, vilka krigare!! Tack o lov att det verkar gått bra för er båda. Det ser dock ut som att det närmaste matte och hund kommer fysisk aktivitet på ett tag, är som åskådare på Emmas danstävlingar!! Ta hand om er båda. Kram från Mirja

ForsWards Hund & Jakt sa...

Ja, det blev verkligen en rivstart på 2012 för oss, Sylvia men som du säger Mirja, så är vi av "krigarsläkte" så vi ska fixa detta!

Jag är så glad att det går att byta reservdelar i kroppen och Muskot är glad att han har en klok lillmatte och att det finns proffsiga veterinärer. Men, Stop, vi tänker vara mer än åskådare. Gå kan vi faktiskt göra:)

Jenny Bern sa...

Den här bloggen blir bara bättre och bättre, som hundägare, sjuksköterska och nybliven jägare så passar den perfekt!
Skämt å sido så lider jag med er båda. Det är inte kul att vara inne och kurerar sig när kroppen och själen skriker efter lite uteliv! Men nu är ni ju i alla fall två och kan göra varandra sällskap.
Krya på er!

ForsWards Hund & Jakt sa...

Ha, ha Jenny vi är faktiskt ute och går varje dag och jag är sååå stolt över att jag klarar mer än en vorsteh just nu:) Vi gör framsteg båda två och jag köpte nya skidpjäxor i dag så snart blire´!!!

Tack för krya på oss hälsningarna:)