onsdag 4 januari 2012

Film och - hörselskyddstips

Lite produkttips!

1. Vi fick en fin film i julklapp från Jägareförbundet som de givit ut med hjälp av erfarna jägares berättelser och kärleksförklaring till jakten. En mycket fin film om varför vi jagar. Filmen heter "På spaning efter jaktens själ" och visar på människans förhållande till naturen. Bilden av jägaren som naturälskare och viltvårdare kommer sällan fram, men i denna film skildras jaktlegender från Norrbotten i norr till Skåne i söder och visar på vilka fantastiska äventyr och upplevelser som finns i skog och mark :)

2. En annan film som jag köpte till oss själva i julklapp är "Life", uppföljaren till Planet Earth. Det är en serie på 10 avsnitt. Serien tog mer än 4 år att göra och det gick åt mer än 3000 filmdagar till detta underverk. Rekommenderas åt alla er som gillar och fascineras av naturens under!

3. Johan fyller år på julafton och han har ju fått en ny syssla nu när vi flyttat på gården, nämligen snöskottning och traktorkörning. Han kör också mycket skoter för att hålla skidspår och fångststråk öppna. Som ni förstår när det är motorbuller med i spelet så hör han inte alltid telefonen... DÅ kom jag på att ett par hörselskydd på inbyggd blåtand, radio och medhörning måste vara perfekt. Jag köpte ett par Peltor  M2RX7AWS4 med; 





  • Headset med talmikrofon
  • Inbyggd FM/AM-radio
  • Effektivt mot impulsljud
  • Ljudnivå aldrig över 82 dB
  • Kompatibel med kommunikationsradio, DECT- och mobiltelefoner




  • Kanonbra film om djuren och växternas fascinerande värld

    Härlig film om jakt och natur

    Hörselskydd med blåtand, medhörning och radio


    2 kommentarer:

    Team Hinden sa...

    På tal om hörselskydd...Ni har inte sett till mina lurar? Ja tror jag har glömt dom nån stans,sist jag hade dom var när vi jaga hos er

    Hat gôtt /Ulf

    ForsWards Hund & Jakt sa...

    Inte vad jag vet. Ska kolla med Johan. Vilken typ av höskelskydd är det du saknar?