lördag 14 januari 2012

Isnäten på plats under isen och gillren i mårdfällorna, åsså lite fysisk aktivitet förstås :)

I dag har Johan, Wille (vår extra kille), Moffa(snart 82) och Pär(bror) lagt ut isnäten. De fick jobba en hel del eftersom isen var skrovlig och dan. Det fungerade inte att lägga ut med ishästen denna gång. De fick ta till en ny teknik med slanor. Det blir spännande att se vad det blir för napp! Alla nya Jägarexamenselever kommer självklart att få äta av Storsjöns goda öring under kursdagarna.

William  och Johan har också jobbat med att sätta in giller i mårdfällorna och några är ute på plats i skogen.  i morgon ska resten ut. Vi har sett en del mårdspår så det ska bli spännande att se hur de lyckas med fångsten.

Wille är en riktig uppfinnare och ägnade kvällen åt att bygga en spark med kraftigare medar på än en vanlig Orsaspark(se i bildspelet)

Under dagen tog Emma och Elin en skidtur med hundarna och jag passade på att ta lite foton med vår nya kamera. Jag och Muskot sparkade en vända i dag och det gick bra, både för Muskot och mig :) Vilken lycka att kunna utföra lite mera fysisk aktivitet än bara gång med kryckor. Både Muskot och jag suktar efter skidåkning.... Den dagen kommer snart igen ;)

Jag kände mig dessutom manad att baka bullar idag och det tar jag också som ett friskhetstecken! Emma bjöd på varmchoklad med vispgrädde till:) Det satt fint!









Inga kommentarer: