fredag 5 oktober 2012

En härlig fredag

Vilken härlig arbetsdag jag har haft idag!

4 strävårsvorstehrar har varit här och tränat på fågel. Deras ägare tyckte att de fått på tok för lite situationer på fjället för dem och valde därför att koma hit och garanterat "komma i fågel".

Det var två syskon från Glesbygdens kennel som var här på förmiddagen och på eftermiddagen var det 2 andra mycket trevliga individer som jag inte kommer ihåg härstamningen på. Det som var så glädjande med de två på eftermiddagen var att hundarna var väldigt fint genomarbetad och hade en fin, fin relation med sina förare. Sånt´blir jag sååå glad av att se!

Mycket trevliga och duktiga hundförare med stor motivation att få till en bra jaktkompis av sin hund

Som grädde på moset denna fina fredag har Rut (Henrys basset fauve) drivit rådjur vilket resulterade i en fällning!

Grattis Henry och Rut:)




3 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Grattis till rådjuret....

ForsWards Hund & Jakt sa...

Det är alltid extra skoj med det 1:a fällda viltet för en hund:)

Lindsjö taxar sa...

Ja det är en lycka man känner. Hoppas få skjuta för Ayla och även för unghundarna i höst. Nu är det bestyr i helgen som jaktledare inför måndagens älgjakt. Det skall bli fint väder vilket vi tackar för.
Sista dagen idag på lerduvebanan. SKöt in min nya kombi med nya siktet, uj vad den sparkade då jag inte höll i de första skotten. Är ju van vid 6.5 o nu var det 8x57 :-)