torsdag 12 juli 2012

Viltspårprov i anlagsklass idag Godkänt: CHEK!!

Viltspårprov
Efter att ha tränat en del på försommaren på spår, både med personspår och klöv/blodspår så startade jag Muskot idag i anlagsklass. Det fixade han med beröm godkänt!

Domarenkritiken löd:
"En hund som spårar utan problem, endast i vinkel 3 gör han ett litet slag åt fel håll. Spårar i lämpligt tempo.
Fantastiskt spårarbete, skulle vinna på att ha ett ngt lägre tempo"

Jag är väldigt nöjd med Muskot som spårhund. Han är så enormt fokuserad på det han gör!

Nu är det Granta, gråhundstiken, som ska startas nästa gång. Ska slipa lite till på spåret först :)


Muskot är en  av mina älsklignskillar


Muskot vilar efter ett bra jobb



11 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Grattis! Jag måste göra något spår till Trym o Vilja. Tränade ju dem en del förra året. Skall prova anlagsklass sedan,

Anonym sa...

Grattis!

Vem gick du spår för?

/Kristina

Kristina sa...

Har fullt sjå att läsa tecknen och kryssa glömde jag, blev anonym

/Kristina

Anonym sa...

Kanonfina bilder på vår guldklimp!

Anonym sa...

Grannen som skriver :-)

/Dan

ForsWards Hund & Jakt sa...

Dag Lihuvudh var domare, Kristina.

ForsWards Hund & Jakt sa...

Ja, du Dan han är rätt "najs" vår Guldklimp!

Han vill jaga fågel med dig i höst säger han ;)

Kristina sa...

Var har han sin mark?
Ska gå öppen och har Sven-Axel i Räcksjön först.

/Kristina

ForsWards Hund & Jakt sa...

Dag håller till Krokom :)

Lycka till med öppenklassprovet!

Anonym sa...

Det ska vi göra fler än en gång :-)

/Dan

Morris & Maria sa...

Grattis!!! från Morris&Maria :-)