måndag 23 juli 2012

Uppfödarträff med Vildskinnets kennel

Vildskinnets kennel, Patric och Karin Bergström, ordnade en valpträff för sina valpköpare här hos oss på Fors Wards Gård i helgen som var. Valparna har hunnit bli 6 månader nu och de är efter Ormkullens HUgo Boss och Vildskinnets Aquila.

Vi har vår egen Vicktoria, "Vickan" från den kullen så nu var det andra gången i år som jag gick hundkurs med egen hund!! Nä, vänta 3:dje gången. Jag har ju gått en klickerkurs i apportering också för att sätta mig in i hur det fungerar! Återkommer med rapport om det senare :)

Det var Daneil Norrman som var instruktör för oss här på gården. Daniel är ju "varm i kläderna" nu som hundinstruktör så det gick kanonbra!

Hade jag varit uppfödare till dessa valpar hade jag varit väldigt stolt. Lugna, stabila hundar med mycket motor och dessutom kanonbra förare. GRATTIS Vildskinnets kennel till denna kull!

Vi tränade "följ mig" med och utan koppel, STANNA, Hit och en massa bus såklart :)

Alla fixade Stoppet i kaninhägnet och när duvor flaxade i luften satt sig eller stannade alla helt spontant av  ljudet från "vingflaxet" :)

Trevligt hade vi tillsammans, god mat åt vi tillsammans och många skratt fick vi under dagarna.

Bildspel från dagarna:

Inga kommentarer: