måndag 21 maj 2012

Jägarexamen 17-20 maj

Under 4 dagar har vi haft en utbildning av nya jägare igen. Denna gång var inte som de andra, eftersom Johan vaknade  första kursdagen med magsjuka :(

Som tur är har vi fler bra instruktörer numera och jag ringde Anders som villigt hoppade in och "kursade" tillsammans med mig. Johan repade sig snabbt och var tillbaka dag 2!

Ett gäng med 10 entusiastiska människor som alla hade ett mål och det var att klara sin Jägarexamen så de kunde tillreda sitt eget kravodlade kött och såklart få en massa spänning och naturupplevelser :)

En av kursdeltagarna skrev i sin blogg om kursen. Det kan du läsa här: Katharinas blogg

Med liv och lust skärs bröstet ur fåglarna som blev middag senare på kvällen

En morkulla tas tillvara

Teoriprovet skrivs och alla klarade det galant!

Full koncentration under teoriprovet

Gruppen

2 kommentarer:

Katharina sa...

Åh, vad jag längtar tillbaka!!! En helt fantastisk upplevelse som jag kommer att leva länge på! Återigen - tusen tack för allt och för all hjälp vägen fram till Jägarexamen!

Lindsjö taxar sa...

Va kul ni har på era kurser, sådan praktiska övningar hade inte vi. Men nu var det första året jag gick när jägarexamen infördes...många år sedan :-)