söndag 27 maj 2012

Hundutställning i Boliden( Bredsele Park)

Denna helg har vi uppehåll i Jägarexamensutbildningarna. Jag åkte till Bredsele Park utanför Boliden och dömde jämthundstikar istället( nå´t med hund måste jag ju göra :).

Kvalitén på jämttikarna var lite ojämn. Det var väldigt mååånga som hade lämnat pälsen hemma och såklart inverkar det på utseendet. En hund som är riktigt snygg kan ju se ut som en maläten "jag- vet- inte-vad" när de är totalt urfälld... Själv lämnar jag hunden hemma om detta händer när utsällningen infaller.

Olle Häggqvist dömde hanarna och de höll jämnare kvalité. Kerstin Henriksson hade gråhundarna och de övriga raserna. Hon tyckte också att hundarna höll en hyffsat hög kvalité. Det var också hon som dömde fram BIS-vinnaren; en riktigt snygg gråhundstik!!
Vi som dömde: Olle, jag och Kerstin
Foto: Gunilla Hjerpe

BIS Bredsele Park 2012:  Hornmyrbrännans Holly



Inga kommentarer: