tisdag 27 december 2011

Stormen Dagmar, älgjakt, servicehund och svullna fötter

Jakt
I dag har Dan varit i väg på skogsvårdande åtgärder. Han sköt älg i djupsnö och storm.

Servicehund
Det är kanonbra att ha en väl fungerande apportör när man inte får lov att böja sig ner. Muskot fungerar som min personliga servicehund, det är kanonbra:) Tänk vad användbar en hund är. Jakt, drag, sällskap, hjälpreda o.s.v.

Stormen Dagmar
Stormen Dagmar har skördat lite träd, nerblåst del av skorstenen, kvistar och diverse kringblåsta grejor.Vi ( Johan) har inte hunnit reka skogsinnehavet ännu. Misstänker att det är en del nerblåsta träd...
Hämta kryckan e du snäll:)
De fixar jag!!


Varsågod matte:)
"Dagmar" har fixat mååånga kvistar på backen under två dagar...

Oj vilken skillnad på färg... Elin nyss hemkommen från Bali och jag nyligen från sjukhuset(svullen och vit:)
Postlådan har blåst på tvären i granngårn´
En av kalvarna som föll för Dans säkra hand i dag

Skogsvård

Modern älgdragare
Tarras pinkar på Dagmars resultat- ett nedfallet skatbo:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ja,, tre skott tre älgar....
Dan fick nog ingen ammo i julklapp
för när han var här nere gick det åt tre smällar på en killing..
Hehe...

Mvh Djerfen

ForsWards Hund & Jakt sa...

Ha, ha, ne de fick han inte, men en killing i Lidköpinstrakten är ju sååå liten jämfört med älgarna i Jämtland:)

Anonym sa...

Jag har missat att det blev operation i julhelgen. Hur känns resultatet?? Hoppas verkligen att rehabiliteringen går snabbt och bra! Kram från Mirja

ForsWards Hund & Jakt sa...

Ja, du Mirja jag tog ett beslut och och bestämde mig för att byta höften. Jag hoppas verkligen att det var rätt! Har haft lite bakslag med lågt blovärde, urinvägsinfektion och jä..ont i benet. MEN jag tror att det blir bättre, det är ju bara en vecka sedan. Nu ska jag ut och gå och träna med kvalite´;) Kram på re´!