måndag 29 augusti 2011

Ripjaktsguidning, ungdomsflytt och rehab

Efter ripjaktspremiären har både vi och hundarna vilat en dag och Johan, Kalla, Hera och pointertiken Häxa har åkt iväg för att guida ripjägare runt Anariset. De flög helikopter ut och jag fick ett mms på Kalla som verkar tycka; "att leka fågel är helhäftigt", se bild.

Själv har jag varit på behandling hos både massören(Fredrik Rhensbo) och kiropraktorn(Anita Grande) som konstaterade att om man går mycket i fjäll och skog med en höftartros så blir det en rotation i bäcknet samt lite "ihoplimmade" muskler. Nu fick jag order om att endast "STROSA" i 2-3 dagar. Riksprovet är på torsdag så till dess har jag förhoppningsvis strosat färdigt...

Behöver ni hjälp med åkommor av diverse slag av professionella människor så kan jag rekommendera: Curelia, http://www.lokaldelen.se/foretag/%C3%96stersund/968888/Curelia+H%C3%A4lsogruppen+i+%C3%96stersund/;jsessionid=02529D06882D4E6E6FA60B3C1023D2DF,

Nu när hösten och jakten är igång för fullt följer också rutiner för icke jägare. Så som skol-samt jobbstart. Här i familjen har Emma åter flyttat till stan (Östersund) för att plugga vidare till PT på gymnasiet, Karin åker till Umeå och börjar plugga till polis, Elin följer efter henne till Umeå för att studera till lärare och Erik jobbar som undersköterska i Göteborg. Nu har vi bra spridning på våra barn och kan hälsa på när vi behöver vila från hundar och jakt:)

Kalla spanar ut över fjällvärlden från helikoptern :)

Inga kommentarer: