lördag 11 december 2010

Bergans produkter

Under hösten 2010 har vi testat en del av Bergans produkter och är mycket nöjda med flera av produkterna. Vi har också en del tips på förbättringar på en del av produkterna.


Vi kan varmt rekommendera deras midjeväska(11 l) som hundförarväska. Där ryms det du behöver i form av pejl, komradio, spårlina, extra plagg, macka och dryck. I nedersta facket finns också ett nät att spänna ut för att stoppa skjutna fåglar i eller annat bra-att-ha-saker. Jag önskar att Bergans kan göra den i vadmal också.

Midjeväskan har en bra rem att ställa in väskan i midjehöjd. De tidigare jag har testat vill gärna bli "baktung." Men med denna ställbara rem sitter den som en smäck :) Midjeväskan kommer också att passa perfekt till alla skidturer i vinter!

Jag har också provat en ryggsäck i vadmal som är mycket tyst och skön att bära. I den finns också en utfällbar fågelsäck att bära hem eventuell fångst i. Jag saknar ett lock på just denna modell. Har sett att det finns en modell med lock också, får ta och prova den:)


Den sista säcken jag tänker rekommendera idag är deras stora vandringsryggsäck, Power Frame 130 l. Otroligt skön att bära i. Perfekt när du ska iväg på en tur till fjället och tälta under en jakttripp. Mycket imponerande att få till en säck med sååå bra bärfårmåga!

Återkommer med kommentarer om deras plagg som vi också har provat under hösten.

Trevlig helg på er!
Intresserad av att läsa mer om Bergans produkter? Gå in på: http://bergans.no/

Inga kommentarer: