söndag 30 december 2012

Vi är frälsta! Laser och akupunktur på hund, Tjoho!!

Vi är helt "religös" i vår nya tro på laserbehandling och akupunktur av hund (och såklart även på folk).

Denna höst har vi varit drabbade av diverse otursförföljningar vad gäller hundskador. Men med nya problem hittar man ju också nya lösningar!

Jag kom på att jag skulle testa laser på våra skadade hundar och SE här vilka lysande resultat vi fått.

Jag har skrivit om detta tidigare här på bloggen men vill nu visa med bilder vad fantastiskt bra detta är!
 Jag rekommendera er som kan att gå på Föreläsningen som LindaLaser skall hålla den 12 februari för alla oss som använder våra hundar i jakt eller till annat bruksändamål.

När man är mitt i jaktsäsongen har man "inte tid" att vänta in att en skada ska läka och ofta så kör man på så att det tar ännu längre tid innan hunden är återställd... Med laser kan du påskynda rehabiliteringstiden avsevärt. Jag lovar!!

Läs mer om laserbehandling här: Laser

Akupunktur
Linda Näslund som hon heter, "LindaLaser", är inte den personen som skrävlar och skryter om hur BRA hennes metod är. Hon berättar lite lågmält och försynt att jag kan kanske hjälpa dig med din hund som har klåda. Jag utför akupunktur på hund också, och det brukar vara bra på klådhundar. Klart jag ville testa!!

Nu är Tispa, vår jämttik helt bra i sin klåda:)

Klicka in här för att läsa mer om : Akupunktur

Bildbevis på hur snabbt det läker


Vickans amputerade svans började "såsa" så jag åkte till Linda för att få laserbehandling...

Redan efter 1:a behandlingen "drog det i hop sig" och...

efter 3:dje behandlingen så var det hel läkt:)
Muskots skärskada lasrede Linda också på och...


...resultatet är helt fantastiskt!
Heras sönderskurna trampdyna fick också en behandling av laserstrålarna och läkte fantastiskt snabbt. tyvärr har jag ingen bild efter behandlingen här.


Tispa, som har haft en enorm klåda av och till i flera år och ätit dyra allergifoder, fick testa akupunktur och är nu efter 3 behandlingar helt klådfri!!!


3 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Vad kul och spännande...ja varför inte. Det hjälper ju.

Gott Nytt År !!

Anonym sa...

Ladda laser så hundarna är friska till i höst.....

Mvh Ulf och Ulf i Sälen

ForsWards Hund & Jakt sa...

He, he vi ska ladda allt vi har tills ni kommer hit igen, Ulf & Ulf :)