fredag 30 september 2011

Älghunds-SM är avgjort idag!

I dag har Älghunds-SM  avgjorts i Jämtlands skogar i trakterna kring Kolåsen i Kallbygden. Det var 10 hundar från Sveriges lokalklubbar som representanter sin egen klubb.

7 jämthundar, 2 gråhundar och 1 östsibirisk laika. Gissa om jag blev JÄTTEGLAD när jag gick in på Jämtland/Härjedalens hemsida, http://www.alghundklubben.com/jamtlandharjedalen/ ,och kunde läsa att det var östlaikatiken som VANN! Vi har ju har haft 4 östlaikor i vår ägo så mitt hjärta klappar lite extra för en riktigt bra laika. Det är nå´t visst med dem :)

Jag kom själv 3:a på Sm (1995) med en egen uppfödd jämthundstik, Forstorpets Bäska, så jag vet hur spännande det var när resultatet lästes upp under tävlingen ;)

Stort Grattis till ägaren och mycket beröm till JHÄK, som ordnat ett så fint arrangemang!

Läs mer om tävlingen och vinnaren hos Jaktjournalen som är huvdsponsor till tävlingen:
Älghunds-SM är avgjort idag!

Inga kommentarer: