söndag 31 januari 2010

Älghundsutställning i Hudiksvall

I går dömde jag (A) älghundar i Glada Huddik. Jag hade gråhundar och övriga raser på min lott. Det som var mycket glädjande i går var att det var SNYGGA jaktmeriterade hundar av de mindre(de som till antalet är färre) älghunsraserna. Det var både hane och tik av Hälleforsare och Karelare som var av certifikatkvalitet. Skoj och glädjande för dessa raser!
De vackraste gråhundarna av respektive kön var ju också fina förståss;o)

Lite tänder saknas här och där vilket jag personligen tycker att vi ska vara noga med att inte avla vidare på. Vi vet ju att det är ärftligt med tandbortfall.. Jag vet att hundarna inte jagar med tänderna, MEN de behöver dem för att äta och må bra, eller hur?

Får se om jag kan fixa några bilder från utställningen så småningom, som jag kan publicera här på bloggen.

Inga kommentarer: