torsdag 30 september 2010

Norgeresa med elever och massor av naturturism

Jag (Anna, bloggare och hemsideansvarig i företaget ;O)har haft tre underbara dagar i jobbet med naturturismelever från Dille Gårds åk.3 elever. Vi har varit i Teveltunet i Norge för att lära mer om naturturism och utomhusmatlagning. Naturen är en stor resurs som vi alla bör lära oss att ta vara på. Framförallt vi som bor här uppe i norr och har resursen vilt och natur "in-på-knuten"!

Detta har jag och eleverna gjort i tre dagar tillsammans med superbra förebilder som Leif Karsten Haugen(20 år i företaget Meråker ridesenter), kocken Terriye från Frankrike, Samekvinnan Åse Blindh från Kiruna samt projektledarna Kari Kolle och Anna Berglund. Jag själv bidrog med fågel av olika valörer som vi tillvaratog.

Vi har lagat mat utomhus på många vis samt fångat en del som; bär, svamp och fisk. Dessutom lärt oss om nyttoväxter, ridit islandshäst på fjället och paddlat. Allt detta i supervackert väder.

Tack alla inblandade för underbara dagar!

Här bjuder jag på ett bildspel med härliga bilder.

2 kommentarer:

Monica Holmberg sa...

Vilket FANTASTISKT arbete du har, och vad glada eleverna ska vara som har dig som lärare!!
Nu börjar jakt med hund, ÄNTLIGEN, förmiddagen resulterade i en hare och en räv :) Höstkramar från Monica (en stolt Wachtelägare)

ForsWards Hund & Jakt sa...

Vad härligt att jakten har börjat för er också. Hoppas du får en fin jakthöst med många bra hundjobb!

Jag har ett fantastiskt jobb! Jag gillar verkligen att jobba med människor och följa deras utveckling.

Kramar från oss