onsdag 11 augusti 2010

Sångbergare på eftersöksprov

I går kväll startade 4 av Heras avkommor efter Tvärnypets Hojt i eftersöksgrenarna. Under träning har det gått bra men under provet gick det inte helbra för alla.

Vi vill gratulera Tomas med sin Aco som tog 9 - 9 bra jobbat! Det är "bara" sista biten med att hålla kvar fågeln tills husse säger loss ni behöver slipa på.

Roda och Kent tog 10 på spår men endast 5 i vatten och detta p g a Roda gick upp på land och fick startas om. Hon hade inte koll på var fågeln landade i vattnet. När hon väl kom ut gav hon sig inte och gjorde en fin avlämning.

Teja och Henrik tog en 8 på spår. Teja har aldig någonsin under träning lagt ner fågeln innan hon fått losskommandot men det gjorde hon denna gång! På vatten la hon ner fågeln innan avlämning så där blev det 9a.

Göran Mattsson med Myltha kammade hem 10,10. Men så var det ju ett strävhår också!!!
Stefan som jag inte kan efternamnet på och hans hane fick 9,10. Bra jobbat och GRATTIS till er båda :)

Kalla gjorde ett fint spår och kom in, höll fågeln och väntade på losskommandot som hon fick och då... tappar jag fågeln så hon fick en 9 p ga min drumlighet! I vattnet har jag haft problem med avlämningen eftersom jag blev arg(Alltså riktigt ARG, man ska ju spela arg, när man håller på med hund, brukar jag säga) på henne en gång när hon la ner fågeln på väg in. Jag har tränat och tyckt att jag fått till det, men i går ville det sig inte igen... Allt annat funkar i vattnet så det är bara att fortsätta TRÄNA!!!

Inga kommentarer: